L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Pla de l’Estany ha recuperat aquest mes de maig, després de 7 anys, la celebració de vistes arbitrals. D’aquesta manera, les persones consumidores de la comarca ja no s’hauran de desplaçar a Girona per poder utilitzar aquesta via extrajudicial a l’hora de resoldre les seves reclamacions.
L’arbitratge és un sistema extrajudicial de resolució de conflictes dins l’àmbit de consum gràcies al qual, els clients i les empreses poden resoldre les seves diferències de manera ràpida i eficaç. Les Juntes Arbitrals de Consum són els òrgans competents per realitzar aquests arbitratges.
Des de l’Oficina d’Informació i Atenció al Consumidor del Pla de l’Estany s’anima les empreses de la comarca a adherir-se al sistema arbitral, ja que comporta diversos avantatges. Entre altres, el foment de la confiança i la fidelització dels clients, és un valor afegir a l’hora de sol·licitar ajuts o subvencions públiques, a més de ser un procediment gratuït i senzill.
Actualment, al Pla de l’Estany hi ha una seixantena d’empreses adherides al sistema arbitral de consum. Aquestes disposen d’un distintiu oficial, que es col·loca en un lloc visible de l’establiment i s’utilitza en la publicitat i les factures, com a símbol de compromís i de qualitat.
Es pot trobar més informació de l’arbitratge de consum a la pàgina web de Promoció Territorial del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, https://promocioterritorial.plaestany.cat/, i a l’Agència Catalana de Consum.