TancaAquest lloc web fa ús de cookies de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la navegació. Si continueu navegant, considerarem que n'accepteu l'ús. Podeu obtenir més informació, així com saber com canviar-ne la configuració consultant la nostra política de cookies.
107.3 FM

Ràdio Banyoles

Dijous 28 de maig del 2020

ARA FEM!

escolta-ho en directe

Connexió amb Catalunya Informació

PLAY

Notícies

Les notícies de Ràdio Banyoles

 

Cercador


Cerqui noticies tot filtrant la recerca amb les seguents opcions:


A | Text lliure
B | Entre dates (2008-09-10)
delCalendari
al Calendari
 
C | Zona geogràfica
D | Tema
E | Ordenades per
 
← Torna enrere

Fotografia
L'Oficina d’Atenció al Ciutadà es troba a la seu del Consell Comarcal.

Publicitat

Societat » Consum    + d'aquest tema
20/05/2020

L’Oficina d’Atenció al Consumidor del Pla de l’Estany ha atès 52 consultes durant l’estat d’alarma

Arxius d'audio:

 
  •  20/05/2020

 

Pla de l'Estany    + d'aquesta zona

 

La majoria d’atencions que es fan aquests dies tenen a veure amb cancel·lacions de vols, viatges i reserves d’allotjament.

 

L’Oficina Comarcal d’Informació i Atenció al Consumidor del Pla de l’Estany ofereix un servei gratuït d’orientació i assessorament sobre els drets i deures de les persones consumidores al fer una compra o contractar un servei. Des de l’inici de l’estat d’alarma, l’Oficina ha notat un increment de consultes. En total, en aquests dos mesos s’han atès 52 consultes, quan en el mateix període de l’any anterior van ser una trentena.

 

De les consultes i reclamacions rebudes, la majoria fan referència al transport aeri, com les cancel·lacions de vols o de viatges. També les reserves d’allotjaments, cancel·lacions d’esdeveniments, problemes amb compres per internet o devolucions, o incidències amb les companyies de telefonia.

 

En tots aquests casos, des de l’Oficina d’Informació i Atenció al Consumidor s’orienta els consumidors perquè intentin arribar a algun tipus d’acord mutu amb l’empresa i buscar solucions pactades, tenint en compte que el consumidor sempre té dret a cobrar l’import dels serveis que no ha pogut gaudir. En cas que no s’arribi a un acord, l’Oficina tramita la reclamació mitjançant els mecanismes de resolució alternativa de conflictes, la mediació i l’arbitratge de consum, que són sistemes gratuïts i voluntaris per totes dues parts.

 

La tècnica de l’Oficina comarcal d’Informació i Atenció al Consumidor, Isabel Butinyà, explica que el primer pas és fer una reclamació formal a l’empresa. Després, amb el comprovant d’aquesta, es pot presentar la reclamació a l’Oficina de Consum, omplint el formulari que es pot trobar a la web de l’Agència Catalana de Consum.

 

Per contactar amb l’Oficina d’Atenció al Consumidor del Pla de l’Estany es pot enviar un correu electrònic a consum@plaestany.cat, o trucar a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del Consell Comarcal al 972 57 35 50.

TAGS: consum, consumidor, estat, alarma, coronavirus

 

 

Programes

Programes que queden per emetre

Dimarts a les 20 h i dijous de 12:30 a 13:30 (reposició)

Divendres de 20:00 a 21:00 i dimarts de 19:00 a 20:00 (reposició)

De dilluns a divendres de 13:30 a 14:00