TancaAquest lloc web fa ús de cookies de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la navegació. Si continueu navegant, considerarem que n'accepteu l'ús. Podeu obtenir més informació, així com saber com canviar-ne la configuració consultant la nostra política de cookies.
107.3 FM

Ràdio Banyoles

Dissabte 21 d'octubre del 2017

ARA FEM!

escolta-ho en directe

Connexió amb Catalunya Informació

PLAY

Notícies

Les notícies de Ràdio Banyoles

 

Cercador


Cerqui noticies tot filtrant la recerca amb les seguents opcions:


A | Text lliure
B | Entre dates (2008-09-10)
delCalendari
al Calendari
 
C | Zona geogràfica
D | Tema
E | Ordenades per
 
← Torna enrere

Destacada
Fotografia
Mapa detall de la doble rotonda a projectada a l'entrada de Serinyà.

Publicitat

Urbanisme » Infraestructures    + d'aquest tema
11/08/2017

La millora de la C-66 entre Serinyà i Sant Ferriol inclou quatre rotondes per un import de 7,8 milions

Arxius d'audio:

 
  •  11/08/2017

 

Serinyà    + d'aquesta zona

 

Territori i Sostenibilitat ha licitat els treballs, que també preveuen reforçar la separació entre sentits de circulació i renovar el paviment. L’obra començarà l’hivern vinent, amb un termini d’execució de 15 mesos.

 

Els treballs de millora de la seguretat viària que s’han licitat abasten el tram que va des del final nord de la variant de Banyoles, a Serinyà, fins a l’inici de la variant de Besalú, a Sant Ferriol, que té una longitud de 5,4 quilòmetres i suporta un volum de trànsit de més de 13.000 vehicles diaris. Les obres inclouen, d’una banda, el reforç de la separació dels sentits de circulació en tres trams: des de l’inici de l’actuació fins a l’accés a Serinyà, on s’implantarà un zebrejat central; des de l’accés a Serinyà fins a l’accés a Fares, on es farà un tercer carril i s’instal·larà una barrera metàl·lica central de separació; i des de Fares fins al final de l’actuació, on també s’instal·larà un zebrejat central.

 

Construcció de quatre rotondes

 

Paral·lelament, s’actuarà a diferents enllaços, amb la construcció de fins a quatre rotondes. A l’enllaç de la variant de Banyoles amb la C-150a es preveu la formació d’una rotonda a nivell de 60 metres de diàmetre exterior on s’incorporaran la carretera C-66 en els dos sentits, la C-150a, l’accés a la zona industrial i l’accés al bar Les Coves. A l’accés a Serinyà, es construirà una rotonda en aquest cas de 40 metres de diàmetres, situada sobre la C-66, on s’incorporaran els dos carrils de la C-66, l’accés al nucli de Serinyà i l’accés a un camí situat al marge esquerre de la carretera. En l’accés al nucli de Serinyà, i molt propera a la rotonda principal, es dibuixarà una segona rotonda amb pintura per encaminar les maniobres en el límit de l’entramat urbà. Pel que fa a l’accés a Fares, s’incorporarà una falca i un carril d’alentiment, així com una falca i un carril d’acceleració, eixamplant la carretera fins a quatre carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun. Finalment, a l’accés a Besalú, es construirà una quarta rotonda a nivell, de 66 metres de diàmetre exterior, on s’incorporaran la C-66 en els dos sentits, l’accés al nucli de Besalú i l’accés a una gravera i un camí existent.

 

El secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, explicava a aquesta emissora que aquests treballs tenen com a objectiu incrementar les mesures de seguretat i reduir al mínim la sinistralitat en aquesta via.

 

La millora de la variant, de cara a l'any que ve

 

En paral·lel a aquesta actuació, Territori i Sostenibilitat està treballant en la definició del projecte per implantar un tercer carril a la variant de Banyoles, que es preveu licitar de cara a l’any que ve. Les millores de la seguretat viària en aquests dos trams són una mesura provisional a l’espera del reclamat desdoblament de la variant de Banyoles, que el Govern assegura que no està en condicions econòmiques d’afrontar ni a curt ni a mitjà termini.

 

Serinyà vol la variant, però accepta els beneficis de les millores

 

Preguntat pel projecte que afecta Serinyà, l’alcalde del municipi, Josep Antoni Ramon, assegura que l’escenari ideal seria construir la variant prevista al projecte de desdoblament, però es mostra comprensiu amb l’argument de la manca de finançament per abordar l’obra, de gran envergadura. L’alcalde destaca que en el projecte s’inclouen millores que des del municipi s’havien reclamat des de fa anys.

 

Les obres començaran a l'hivern

 

Les millores a la C-66 entre Serinyà i Sant Ferriol tenen un pressupost de licitació de 7,8 milions d’euros, i també preveuen la repavimentació de la carretera i adequació de la senyalització horitzontal i vertical; l’abalisament i col·locació de barreres de seguretat; millores del drenatge i reperfilat de talussos; la modificació de serveis afectats; i l’enllumenat de les rotondes d’accés a Serinyà i a l’inici de la variant de Besalú. La previsió és que les obres comencin aquest hivern, amb un termini d’execució de 15 mesos.

TAGS: C-66, licitació, rotondes, Territori

 

 

Programes

Programes que queden per emetre

Dissabte de 13:00 a 14:00 i diumenge d'11:00 a 12:00 (reposició)

Últim dissabte de mes a les 10:00h